Reset Password

Your search results

PROJEKT “TRAVEL FOR BUSINESS” JE ZAKLJUČEN

V projekt so bili vključeni turistični delavci – turistični vodniki in/ali spremljevalci – osebe na trgu dela. Ker mora turistični vodnik/spremljevalec poznati državo, ali območje v državi na katerega pelje turiste, jo mora prej tudi sam obiskati, si podrobno ogledati znamenitosti, spoznati ljudi, njihovo kulturo, njihov način življenja, razmišljanja,…

To so udeleženci projekta spoznali skozi delovno prakso. Delali so v turističnih podjetjih, kjer so spoznali, kako v turizmu delajo tam. Hkrati so navezali poslovne stike z njimi in tako lahko v bodoče postanejo tudi partnerji. Spoznali so njihov način dela, način komunikacije, njihove poslovne prijeme,…

Turistični vodniki v fazi priprave potovanj pogosto sodelujejo s turističnimi agencijami, zato so ali pa še bodo, upam, nove izkušnje in znanja ter poznanstva lahko prenesli tudi v slovenske turistične agencije. Prav tako pa je za večino vodnikov vodenje le del njihove kariere. Mnogi kasneje odprejo svoje agencije ali druga turistična podjetja. Zato je pomembno, da že v obdobju vodenja tudi pridobijo znanja o delovanju turističnih podjetij in ta znanja kasneje, v razvoju svoje kariere, uporabijo za doseganje novih poslovnih uspehov.

V drugi vrsti so se mobilnosti udeležili turistični vodniki, ki so si hkrati želeli izpopolniti znanje za svoje vodenje in odpreti novo vodniško destinacijo. Turistični vodniki se moramo stalno izobraževati in izpopolnjevati znanja. Ker na žalost ‘hospitacije’ (z agencijo na izlet kot potnik) v turističnih agencijah niso vedno brezplačne, si moramo to dodatno izobraževanje financirati sami. Posledično se ne izobražujemo toliko kolikor bi se morali.

Splošni cilj projekta je pomagati vodnikom pri zdajšnjem delu (boljša konkurenčnost) ter nadaljnji osebni in poslovni rasti (dodatna znanja o delovanju podjetij) ter pomagati brezposelnim, da nadgradijo svoje znanje v turistični branži ali pa se preusmerijo v turizem in iščejo službo tudi v tej branži. Večina udeležencev projekta je bilo namreč brezposelnih.

Vse udeležence smo obravnavali kot (bodoče) vodnike. Torej smo udeležencem tekom projekta pomagali, da izpopolnijo znanje o delovanju podjetij v turizmu s pomočjo delovne prakse in da dopolnijo znanje o regiji, ki jo že poznajo ali pa, da s pomočjo mobilnosti odprejo novo destinacijo za vodenje turistov.

Dejavnost je bila planirana za izvedbo v 6 državah (ker različne vodnike zanimajo različne destinacije) v obdobju od junija 2013 do konca leta 2014.

Te države so: Italija, Danska, Španija, Združeno kraljestvo, Malta, Slovaška.

Pričakovani rezultati so: prevzem novih poslovnih prijemov v turizmu, nove zaposlitve, odprtje nove vodniške destinacije in novi turistični programi na trgu ter odprtje novih turističnih podjetij v Sloveniji.

Glavni cilji projekta so uresničeni:

  • Vsi udeleženci so na svojem usposabljanju spoznali destinacijo, kulturo, okolje, ljudi. Tako so lahko dodali novo destinacijo vodenja k svojim vodniškim znanjem.
  • V vseh državah so vodniki delali v turističnih podjetjih, kjer so pobližje spoznali način dela v državi obiska. Delali so večinoma v turističnih agencijah/organizatrjih potovanj, nekateri tudi delno v hotelih ter drugih turističnih organizacijah, kjer so opravljali dela, povezana s turizmom. Na tak način so se vodniki naučili veliko o turizmu in podrobnem delovanju turističnih podjetij.
  • Vsi udeleženci so se vrnili domov z novimi znanji o načinu dela, poslovnih prijemih, pridobivanju novih poslovnih partnerjih, načinu komunikacije, pripravi turističnih produktov, načinu prodaje, pridobivanju novih strank, … v državi obiska.
  • Vsi udeleženci so dobili nove poslovne kontakte. Ali jih bodo izkoristili, je na njih. Nekateri udeleženci so s turističnimi agencijami že navezali stik in si posledično odprli nove možnosti za poslovno sodelovanje.
  • Nekateri vodniki so dobili nove ideje za nova poslovna sodelovanja. V kolikor bodo to izkoristili tudi v praksi, je zopet njihova odločitev
  • Nekateri udeleženci so se zaposlili.
  • Na usposabljanje smo poslali 12 oseb, kot predvideno. Te osebe so v paru (razen pri Italiji) obiskale 6 različnih držav. Te so: Italija, Danska, Španija, Irska (namesto Združenega kraljestva), Malta in Slovaška. Na začetku projekta je bila predvidena destinacija Združeno kraljestvo, vendar smo zaradi nefleksibilnosti partnerja in udeležencev morali že dogovorjeno usposabljanje prestaviti na drugi datum ter drugo destinacijo. Tako smo organizirali praktično usposabljanje na Irskem.
  • Projekt se je zaključil prej kot planirano; v maju 2014.
  • Vsi udeleženci so od svojega mentorja prejeli Europass mobilnost, kjer so navedene obveznosti udeleženca v času mobilnosti in novo pridobljena znanja.

Martina Majcen, maj 2014

POROČILA UDELEŽENCEV

  • Že od nekdaj rada potujem in spoznavam nove ljudi in dežele. Novih doživetij željna sem se tudi prijavila na projekt Leonardo da Vinci. Najbolj me je privlačila Granada, saj mi je španski temperament všeč, obožujem flamenko in njihovo gastronomijo ter navade.
  • Na pripravljalnem seminarju nam je Martina podrobno predstavila vse kar je potrebno narediti pred med in po mobilnostni izkušnji. Všeč mi je bila njena kratka in jedrnata predstavitev projekta.
  • Udeležbe na podobnih projektih ne priporočam ljudem, ki niso samostojni in samoiniciativni. Čas v Andaluziji ni najbolj pomemben.
  • Mentor Antonio se je potrudil in nama razložil vse potrebno, vedno je bil na voljo tudi po telefonu. Za delo nama je bil na voljo kar prijeten delovni prostor z vsemi avdio-video pripomočki in kopirnim strojem. En teden sva delali v pisarni na projektih izdelave kulturnih poti, drugi teden sva dobili vavčerje za muzeje in avtobusni prevoz in sva si ogledali res krasno mesto, zadnjo arabsko enklavo na Pirenejskem polotoku – Granado!
  • Sami sva si ogledali še Sevillo, Madrid, Alpujarras in Costo Tropical. Polna novih idej sem se vrnila nazaj in upam, da mi bo še letos uspelo tja odpeljati vsaj eno skupino!

Maja Penko, april 2014

  • Konec januarja 2014 sem s kolegico Špelo Kenda opravljala 14- dnevno prakso na Slovaškem, konkretneje v kraju Levice. Po prihodu nam je mentorica na Slovaškem organizirala ogled in predstavitev samega kraja Levice. Kraj je prijeten in morda tipično slovaški v luči manjših krajev.
  • V 14- dneh sem opravljala delo v Hotelu Astrum Laus in turistični agenciji. Spoznala sem način dela na obeh delovnih mestih, posebej pa mi je bilo všeč samo spoznavanje z zaposlenimi, ki so bili tudi krajani Levic. Z mojega vidika je bilo bolj interesantno delo v marketingu hotela, saj sem se s samo organizacijo dela in prireditev tudi sama ukvarjala med samo mojo delovno dobo.
  • Čas je morda na žalost prekratek, da spoznaš resničen potek dela in samo mentaliteto ljudi. Pohvaliti moram mentorstvo na Slovaškem, saj poleg konkretnega vodenja in dnevnega stika – so se izredno potrudili v 14-dneh prikazati (voditi) tipične znamenitosti okolice in samega glavnega mesta Bratislave. Tako smo izkusili tudi njihovo tipično hrano in vina.
  • Zelo sem vesela, da sem se vključila v ta program, saj je bila izkušnja zelo pozitivna, in prijetna.

Renata Čermelj Rangus, marec 2014

  • Štirinajst dnevna praksa na Slovaškem v kraju Levice, ki šteje dobrih 36.00 prebivalcev je bila zanimiva izkušnja.
  • Na praksi sem delala v hotelu in turistični agenciji. V hotelu Astrum Laus sem se seznanila z načinom vodenja hotela, marketingom in delom posameznih oddelkov.
  • V turistični agenciji pa sem se seznanila z delom v agenciji, kaj so njihovi produkti, kako se tržijo. V Sloveniji se zelo težko zaposliš v turistični agenciji, če nimaš tovrstnih izkušenj. Zato menim, da mi je tovrstna delovna praksa omogočila tako potrebne izkušnje.
  • Vsekakor vsakemu, ki si želi oditi na tovrstno mednarodno prakso to priporočam. Že samo želja ali ideja po tovrstni izkušnji, je dober začetek. Potrebno je samo še zbrati pogum in oditi. Ko enkrat poskusiš, si vsekakor želiš še več tovrstnih izkušenj. Je pa dobro, da si pred odhodom urediš in dogovoriš o vseh podrobnostih, da kasneje ni neprijetnih presenečenj.
  • Lahko rečem, da tovrstna praksa ni za vsakogar. Če nisi komunikativen, pripravljen sprijeti drugo kulturo, navade in se za nekaj časa integrirati v drugačen način življenja, potem praksa kaj hitro postane nočna mora, ne pa pozitivna izkušnja. Lep je tudi, da pokažeš na samem delu in v stiku z domačini čim več zanimanja, četudi se ti včasih ne ljubi ali pač nisi razpoložen, saj s tem pokažeš spoštovanje in tudi odnosi so na tak način veliko bolj pristni. Če kar koli gre narobe se pogovorite z osebo, ki je za vas na destinaciji odgovorna in nato še z vodjo projekta v Sloveniji. In šele nato pričnite s paniko in grožnjami. Na samem delovnem mestu se je potrebno čim več pogovarjati, da izveš čim več informacij. Vsak trenutek prostega časa je potrebno izkoristiti za odkrivanje mesta in okolice, pa naj bo to v nakupovalnih centrih, barih, restavracijah ali športno rekreacijskih centrih. Vsako mesto je odlično za spoznavanje novih ljudi. In seveda potrebno je poskusiti njihovo hrano, pivo, sladice oziroma vse kar ni slovensko. In izkušnja bo sigurno nepozabna.

Špela Kenda, februar 2014

  • Moje ime je Mirjana in bila sem na mobilnostni izkušnji v Rimu, Italiji. Delala sem v turistični agenciji AVEC in živela pri družini. V Rimu sem bila sama. Pri družini je lepo živeti, saj komuniciraš v njihovem jeziku, spoznavaš novo kulturo in nove prijatelje.

Mirjana Topić, januar 2014

  • Na projekt »Travel for Business« sem se prijavil z namenom, da pridobim izkušnje z delom turističnega vodnika, in da pobliže spoznam delo v turistični agenciji.
  • Na Irskem, natančneje v Dublinu, sem delal v turistični agenciji Extreme Ireland, ki je verjetno največji ponudnik izletov na Irskem, čeprav se ukvarjajo tudi s potovanji, a v manjšem obsegu. Kot zanimivost naj povem, da imajo v svojem stalnem programu tudi potovanje v Slovenijo. Agencija ima v lasti več kot deset vozil s katerimi opravljajo izlete po celotni Irski.
  • S kolegom Andrejem sva delala v turistični agenciji kot skrivnostna kupca, pisala sva bloge in pomagala pri vodenju v Dublinu.
  • Tri dni v tednu sva opravljala delo skrivnostnega kupca, kar je v praksi pomenilo, da sva hodila na enodnevne izlete po Irski in analitično ocenjevala delo vodnikov, voznikov, itinerarja, vozil in vrednosti izletov. Z opazovanjem dela vodnikov sem pridobil dosti izkušenj, ki mi bodo pomagale pri moji nadaljnji poti. En dan v tednu smo z mentorjem Dewaldom analizirali najine ocene in iskali boljše rešitve poteka izletov. To delo se je izkazalo za težje, kot je bilo videti. Sprva dobra ideja in sprememba itinerarja se je izkazala za neizvedljivo, bodisi zaradi prometne zakonodaje, bodisi zaradi kapacitet posameznih znamenitosti na poti ali pa zaradi že obstoječih ponudb ostalih turističnih agencij. Preostali dan v tednu je bil namenjen Dublinu in vodenju po mestu. Dublin sva si ogledala peš, s kolesi, z avtobusom in celo z amfibijskim vozilom.
  • Zaradi natrpanega urnika je čas hitro minil. Kljub temu sva prosti čas izkoristila za oglede galerij in muzejev, ki so v Dublinu praviloma brezplačni. En vikend izkoristila za obisk srca irske folk glasbe – Doolina – ki se nahaja blizu Cliffs of Moher na zahodni obali Irske.
  • Več o najinih izletih pa si lahko preberete na blogu: http://irishdaytours.blogspot.ie/2013/12/st-patricks-cathedral.html
  • Prihodnjim udeležencem želim, da bodo imeli priložnost doživeti podobno izkušnjo, in da jim bo usposabljanje odprlo nova obzorja na vseh področjih.

Tomaž Guček, januar 2014

    • Na projekt »Travel for Business« sem se prijavila z namenom, da spoznam delo v turistični agenciji.
    • Na Danskem sem delala pri podjetju, ki je igralo vlogo »touroperatorja« za destinacije baltiških dežel, skandinavskih dežel ter St. Petersburga. Agencija po naročilu iz tujine sestavi turistični program. Zaradi pogodb, ki jih imajo sklenjene s turističnimi ponudniki (hoteli, prevozniki, ipd), lahko zagotovi najugodnejše cene aranžmajev. Funkcijo trženja programa opravi turistična agencija v tujini. Eden izmed teh programov se je v naslednjem mesecu celo izpeljal, za kar se mi je »post festum« ekipa touroperaterja posebej zahvalila.
    • V času mojega dela v agenciji sem izdelovala kalkulacije za turistične aranžmaje, sestavljala njihove opise v angleškem jeziki ter kontaktirala turistične ponudnike.
    • Pri tem mi je pomagal mentor ter celotna ekipa zaposlenih. Vlogo mentorja je prevzel sam direktor agencije. Seznanil me je s sistemom dela in dodal priporočila za izboljšavo mojim izdelkom. Odnos vseh zaposlenih je bil skrajno korekten in posloven, usmerjen k mojemu kvalitetnemu pridobivanju znanja.
    • Nastanjena sem bila v centru mesta Kopenhagen, kar mi je omogočalo, da sem spoznala njegovo bližnjo in širšo okolico.
    • Domov sem prišla z lepimi vtisi o deželi in delu v agenciji.

Romana, november 2013

  • Moja mobilnostna izkušnja je potekala na Malti, v terminu od 24.09.-14.10.2013.
  • To, da rada odkrivam nove kraje, nove običaje in celovito spoznam zame novo destinacijo, je bil razlog, da se prijavim v program vseživljenskega učenja – projekt Leonardo da Vinci.
  • Malte je bila super izbira, saj se ta otoška državica ponaša z odprtostjo, bogato zgodovino in prijzanimi ljudmi.
  • Delo sem opravljala v turistični agenciji VJAGGI UNTOURS Ltd, v glavnem mestu Malte – Valletti. Pri delu sem spoznala sistem prodaje letalskih kart – IATA sistem ijn AMADEUS in pridobila ogromno novih informacij o mednarodnih tokovih v segmentu križarjenj, saj malta slovi kot izredna destinacija – pristanišče, z ogromnim številom prevoženih potnikov.
  • Zaradi splošnega velikega zanimanja za destinacijo, sva s sopotnico Janjo, spoznale državo, njene posebnosti, kulturo, znamenitosti, bogato zgodovino in način življenja.
  • Bivanje na Malti je prijazno, podobno razmeram pri nas, komunikacija enostavna, saj je uradni jezik poleg malteščine tudi angleščina.
  • Malto priporočam odprtim in ”radovednim” ljudem, kateri se z lahkoto vključijo v to posrečeno mešanico različnih kultur.
  • Z mojo mobilnostno izkušnjo sem zelo zadovoljna, upam, da bodo moji naslednji poslovni koraki usmerjeni tudi tja.

Mateja Kefer, oktober 2013

  • Nabiranje novih znanj in izkušenj, odkrivanje nepoznane dežele, spoznavanje novih ljudi. Vse to in še več ponuja program Leonardo da Vinci, ki ga vodi Martina Majcen.
  • Zgodnje jutranje ure 24. septembra 2013 so bile polne pričakovanj o tritedenski dogodivščini, ki je na Malti že čakala name in na mojo super sopotnico Matejo. Najino popotovanje se je pričelo s toplim sprejemom in nastanitvijo v tipični malteški hiši, medenih barv in barvitih lesenih balkončkov. Najina radovedna duša nama ni dala miru in že nekaj ur po pristanku sva pričeli z raziskovanjem tega miniaturnega, a očarljivega otoka.
  • Po dnevu raziskovanj pa je napočil trenutek, da spoznava najine malteške »delodajalce«. Orange Travel Group. Ime podjetja, ki je na Malti sinonim za izkušenost in visoko kakovost na področju potovanj, predvsem pa prodajo križarjenj. Ker sem sama v svet tega sektorja stopala prvič, so me ob prihodu spremljali občutki strahospoštovanja, a hkrati odločnosti, da se naučim čim več. Z delom sem pričela 10 minut po prihodu. Moje pripravništvo so spremljali zahteven urnik ter delo v visoko motivirani in uspešni ekipi, kjer se zahtevajo natančnost, dobre komunikacijske veščine, skupinski duh. V tako zaposleni ekipi se zlahka zgodi, da za svojo pisalno mizo postaneš neviden, vendar lahko iz lastnih izkušenj povem, da vas bodo vaša potrpežljivost, prilagodljivost, radovednost in samoiniciativnost zagotovo naredile vidne in slišne ter vam omogočile aktivno sodelovanje v ekipi. Tekom pripravništva sem opravljala administrativna dela, analizirala prodaje različnih križarskih podjetij, pomagala pri vnašanju informacij o novih križarjenjih v interni sistem podjetja, opazovala pripravo promocijskih materialov za novo sezono križarjenj ter se na eni izmed križark udeležila predstavitve novih križarjenj iz/na Malto. Poleg tega pa sem imela priložnost spoznati tudi način dela vodnikov na terenu.
  • Prosti čas in vikendi pa so bili napolnjeni z nepozabnimi izleti in prigodami. Ker so »izleti«, ki so bili organizirani s strani posredniške organizacije, praktično pomenili zgolj prevoz od ene do druge točke, sva z Matejo zadeve aktivno vzele v svoje roke! Tako sva v treh tednih dodobra spoznale malteško bogato zgodovino in znamenitosti, zanimive naravne danosti, izjemno malteško barvitost v smislu ljudi, hrane, običajev ter še marsikaj več.
  • Ali se še vedno sprašujete, če ste pravi kandidat za tovrsten program? Če se boste navkljub deveturnemu delavniku, maratonskih vožnjah do doma, razpadajočemu avtomobilu v katerem pričnete izlet, ki to dejansko ni in stranišču, kjer nikoli ne veš ali boš lahko potegnil vodo ali ne, na koncu dneva smejali ter v lokalnem baru ob kozarčku lokalnega vina in nogometni tekmi na televiziji že načrtovali zabaven program za naslednji dan, potem ste pravi kandidat! Vaša izkušnja bo torej v največji meri odvisna od vas samih. Zato bodite čim bolj odprti, pozitivni, fleksibilni, prilagodljivi, radovedni in potrpežljivi. In nepozabna Leonardo da Vinci dogodivščina je zagotovljena!

Janja Mikulan, oktober 2013

  • V avgustu sem preživela tri tedne na Danskem, kar je bila kljub dobrim dvajsetim letom dela v turizmu neprecenljiva izkušnja.
  • OdliČen mentor se je potrudil, da program, ki ga je pripravil za pretežno izobraževanje v zvezi z delom v agenciji, obsega vse segmente dela v turizmu (predstavili so mi jih ostali zaposleni, ki pokrivajo vsak svoje področje dela), hkrati pa se je prilagodil mojim izkušnjam in pričakovanjem, saj sem tak tip človeka, ki preprosto mora biti na terenu, videti, kako se vse, kar je skrbno pripravljeno za računalnikom, obnese v praksi med turisti.
  • Po dveh tednih spoznavanja dela v pisarni, pisanja programov, preračunavanja cen in iskanja najbolj optimalnih ponudb, se mi je ponudila priložnost, da se sama spopadem s težavami na terenu in tako sem zadnji teden svojega bivanja v Skandinaviji skušala gostom iz arabskega sveta približati del Norveške in Švedske ter ugotoviti, kakšne so njihove želje in pričakovanja na turističnih potovanjih.
  • Prva dva tedna sem delala v agenciji pol ure vožnje od glavnega mesta Danske, kjer pa sem imela nastanitev in tako izkoristila ves prosti čas za ponovno odkrivanje Kobenhavna in okolice, vključno z bližnjimi kraji na švedski strani zaliva, med vikendi pa sem si privoščila celodnevne izlete. Čeprav je Skandinavija zelo draga, se da potovati po zelo sprejemljivih cenah, le malo iznajdljivosti je treba in sreče pri brskanju po spletnih straneh. Že z mesečno vozovnico za mesto z okolico se da videti ogromno zanimivega.
  • Ti trije tedni so mi odprli nova obzorja in mi pomagali ugotoviti, kje je moje mesto v turizmu, zato kar malo zavidam tistim, ki bodo v prihodnje odhajali na to destinacijo, saj vem, da se bodo vrnili polni izkušenj, novih znanj in vtisov o načinu življenja ljudi, ki imajo sicer visok življenjski standard, a za vsakdanje življenje ne rabijo veliko.
  • Toplo priporočam vsem, ki že imate nekaj izkušenj z delom v turizmu in ki ste prilagodljivi, tolerantni, željni novega znanja ter pripravljeni izkoristiti vsak trenutek bivanja na Danskem.

Lili Žavcer, september 2013

REZULTATI PRIJAV

Spodaj objavljamo rezultate izbora udeležencev za udeležbo pri projektu.
Objavljamo prednostni seznam, ter rezervni seznam udeležencev. Prijavljeni in uvrščeni na rezervni seznam boste o eventuelnem sodelovanju pri projektu obveščeni preko e-naslova, ki ste ga navedli na prijavnici. Prav tako ste bili o vašem izboru/neizboru obveščeni po elektronski pošti. V kolikor sporočila niste prejeli, nas o tem obvestite. Številka pred imenom ne pomeni vrstnega reda!

Hkrati VABIMO vse prijavljene in tudi ostale zainteresirane, da se udeležite splošnega predavanja o projektu Travel for Business, ki bo v četrtek, 18.7.2013 v Gradu Kodeljevo , Koblarjeva 34, 1000 Ljubljana (1.nadstropje) s pričetkom ob 12.00 uri (do predvidoma 13.00).

 

IZBRANI
1 Liljana Žavcer
2 Janja Mikulan
3 Sabina Vrbančič
4 Tatjana Baligač
5 Darja Blatnik
6 Alja Kotar
7 Špela Težak
8 Maja Penko
9 Romana Weissbacher
10 Tomaž Guček
11 Andrej Smrekar
12 Mateja Kefer
REZERVNA LISTA
1 Dominika Koritnik Trepel
2 Eva Kavčič
3 David Vukosavljević
4 Klavdija Kovač
5 Tina Hudnik
6 Asja Pešec
7 Renata Čermelj Rangus
8 Špela Kenda
9 Mirjana Topić
10 Ljubinica Maja Šumi
11 Karin Potrpin
12 Manca Dermastja
13 Tomaž Pančur
14 Anton Žnidaršič
15 Maša Slatnar
16 Ana Kralj
17 Renata Žibert
18 Sabina Jug
19 Mladen Janežič
20 Martina Polič
1 Metka Pahor
2 Adriana Globokar
3 Dunja Olga Bohorič
PREPOZNE ALI POMANJKLJIVE PRIJAVE
1 Tanja Nastovski
2 Maja Jeršič

PROJEKT „TRAVEL FOR BUSINESS“ IZBRAN

 

Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja je potrdil projekt z naslovom „Travel for Business“. V projekt se lahko vključijo turistični delavci – turistični vodniki in/ali spremljevalci, torej vabljeni vsi zainteresirani, da se prijavite na izobraževanje, ki ga subvencionira Evropska skupnost.

VSEBINSKE INFORMACIJE

 

Kratek povzetek projekta:V projekt bodo vključeni turistični delavci – turistični vodniki in/ali spremljevalci. Ker mora turistični vodnik/spremljevalec poznati državo, ali območje v državi na katerega pelje turiste, jo mora prej tudi sam obiskati. Destinacijo si mora podrobno ogledati, preučiti turistične znamenitosti, spoznati ljudi ter njihovo kulturo, način življenja, razmišljanja,…

To bodo udeleženci v projektu v prvi vrsti spoznali skozi delovno prakso. Delali bodo večinoma v turističnih podjetjih, kjer bodo spoznali, kako v turizmu delajo tam. Hkrati bodo navezali stike z domačini in si tako lahko pridobili potencialne poslovne partnerje. Pri delovni praksi bodo udeleženci spoznali način dela, način komunikacije, poslovne prijeme podjetja,… V prostem času bodo udeleženci lahko potovali po destinaciji in si ogledali turistične znamenitosti.

Obrazložitev:

Turistični vodniki v fazi priprave potovanj pogosto sodelujejo s turističnimi agencijami, zato bi nove izkušnje in znanja ter poznanstva lahko prenesli tudi v slovenske turistične agencije. Prav tako pa je za večino vodnikov vodenje le del njihove kariere. Mnogi kasneje odprejo svoje agencije ali druga turistična podjetja. Zato je pomembno, da že v obdobju vodenja tudi pridobijo znanja o delovanju turističnih podjetij in ta znanja kasneje, v razvoju svoje kariere, uporabijo za doseganje novih poslovnih uspehov. V drugi vrsti se bodo mobilnosti udeležili turistični vodniki, ki si bodo hkrati želeli izpopolniti znanje za svoje vodenje in odpreti novo vodniško destinacijo. Turistični vodniki se moramo stalno izobraževati in izpopolnjevati znanja. Ker na žalost ‘hospitacije’ (z agencijo na izlet kot potnik) v turističnih agencijah večinoma niso brezplačne, si moramo to dodatno izobraževanje financirati sami. Posledično se ne izobražujemo toliko kolikor bi se morali.

Osnovni cilj:

Cilj je torej pomagati vodnikom, da izpopolnijo znanje o delovanju podjetij, ki delujejo v turizmu s pomočjo delovne prakse ter da dopolnijo znanje o regiji, ki jo že poznajo ali pa, da s pomočjo mobilnosti odprejo novo destinacijo za vodenje svojih turistov.

Pričakovani rezultati so:

Prevzem novih poslovnih prijemov v turizmu, odprtje nove vodniške destinacije, odprtje novih turističnih podjetij v Sloveniji.

Dejavnost bo izvedena v 6 državah (ker različne vodnike zanimajo različne destinacije) v obdobju od junija 2013 do konca leta 2014.

Vsak udeleženec bo za svojo mobilnostno izkušnjo (prevoz, nastanitev ter izvedba dogovorjenega programa) lahko koristil sredstva, ki jih subvencionira Evropska unija. Znesek je odvisen od destinacije ter trajanja mobilnostne izkušnje (hospitacije) in se giblje med 1,200,00 EUR in 2.300,00 EUR na osebo.

Vsi, ki se boste prijavili na ‘hospitacijo’, boste hkrati tudi sodelovali pri izvedbi celotnega projekta. Ta je razdeljen na tri dele:

  • priprava udeležencev: najprej bo obvezni poldnevni pripravljalni seminar (v terminu 18.7-24.7.2013), kjer se boste vsi seznanili s podrobnostmi projekta, sledila bo induvidualna priprava v kateri se boste, tudi s pomočjo določenih nalog, pripravili na pot,
  • mobilnostna izkušnja: (ali hospitacija) potovanje v tujino in praktično usposabljanje v turističnem podjetju v izbrani državi,
  • evalvacija in diseminacija: pregled opravljenih dejavnosti, pisanje poročil in ocena uspešnosti mobilnostne izkušnje ter širjenje informacij.

TEHNIČNE INFORMACIJE:

Kako se prijaviti:

Potrebno je:

  1. pravilno izpolniti prijavnico in jo lastnoročno podpisati (vaše natipkano ime ni dovolj!),
  2. na računalnik napisati motivacijsko pismo, ki naj ne bo daljše od 1 tipkane strani, pri minimalni velikosti črk 12.

Kam na izobraževanje in za koliko časa:

Izbirate lahko med 6 različnimi destinacijami:

  • Španija/Granada 2 tedna,
  • Malta/Floriana 3 tedne,
  • Slovaška/Levice 2 tedna,
  • Italija/Rim 3 tedne,
  • Združeno kraljestvo/Anglija, Plymouth 3 tedne,
  • Danska/Allerod 3 tedne.

Pri vsaki destinaciji so navedena mesta, kjer imajo sedež partnerji projekta. Izobraževanje bo večinoma v teh mestih ali pa njihovi okolici.

Kdaj na usposabljanje:

Za termin se boste dogovorili sami s partnersko organizacijo po vaših oziroma njihovih razpoložljivih terminih. Začne se lahko takoj po pripravljalnem seminarju, ki bo med 18.7. in 24.7.2013 oziroma ko je vse dogovorjeno, vendar ne kasneje kot 10.3.2014. Na tem mestu vas opozarjamo:

  • v Italiji praktičnega usposabljanja NE priporočajo avgusta, januarja ter februarja
  • v Združenem kraljestvu je dogovorjeni mesec usposabljanja avgust ali september
  • na Danskem je dogovorjeni mesec za praktično usposabljanje avgust

Posebni dogovori/zahteve partnerjev:

  • Na vsaki destinaciji bosta, brez izjem, skupaj potovali minimalno dve osebi.
  • V Italiji je za kvalitetno praktično usposabljanje zahtevano dobro (glej prijavnico) znanje italijanskega ali angleškega jezika.
  • Na Danskem je dogovorjeno delo v turistični agenciji (tako v pisarni kot na terenu) in zato zahtevano odlično (glej prijavnico) znanje angleškega jezika in dobro (glej prijavnico) znanje še enega tujega jezika (ne velja za jezike republik bivše Jugoslavije). Tisti, ki boste izbrani za delo v tej agenciji, se boste morali tudi pripraviti za eventuelno vodenje/spremljanje turistov po skandinavskih državah.
  • V drugih državah je dogovorjena komunikacija v angleškem jeziku. Priporočeno je dobro (glej prijavnico) znanje tega jezika.

Kdo se lahko prijavi:

Osebe ki so ali pa v bližnji prihodnosti nameravajo postati turistični vodniki/spremljevalci. Te osebe so na trgu dela – delavci, samozaposleni brezposelni ali osebe, ki so na razpolago za zaposlitev (vključno z diplomanti poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter visokošolskega izobraževanja), ki bi preživeli obdobje usposabljanja v tujini v smislu poklicnega usposabljanja.

Glede na to, da bosta na vseh destinacijah BREZ IZJEM skupaj potovali minimalno 2 osebi, vam priporočamo, da se že v naprej dogovorite (in prijavite) z osebo s katero bi skupaj potovali. V nasprotnem primeru vam bomo dodelili sopotnika/co. V kolikor želite ali ste pripravljeni potovati in bivati v dvoposteljni sobi z osebo nasprotnega spola, to označite na prijavnici (ni pogoj!!).

Rok za prijavo:

9.7. 2013 ob 23.59 za prijavo po klasični pošti

6.7. 2013 ob 14.00 za prijavo na elektronski naslov

Način oddaje prijave:

Oddati je potrebno 1 original. Za pravočasno oddano se šteje prijava, ki je bila oddana po priporočeni pošti do roka oddaje do 23.59. ure. Prijavo je potrebno poslati v tiskani obliki s podpisom odgovorne osebe (prijavitelj) na naslov Storitve v turizmu in projektna dela, Martina Majcen s.p., Prijateljeva ulica 19, 1000 Ljubljana.

Prijava je lahko oddana tudi po e-pošti na naslov info@lill.si. Za pravočasno oddano se šteje prijava, ki je do roka oddaje do 14.00. ure po e-mailu prejela odgovor na prijavo-potrdilo o prejemu e-pošte/prijave.

Jezik prijave:

Slovenski

Pravila prijavljanja/izločitveni kriteriji:

Zavrgla se bo vloga za praktično usposabljanje:

  • ki ne bo izpolnjevala katerega koli merila iz tega razdelka
  • ni bila oddana pravočasno do razpisnega roka v tiskani obliki ali pošiljatelj ni prejel potrdila o prejemu prijavnice po e-pošti
  • motivacijsko pismo ni bilo natipkano na računalnik,
  • je oddana na neustreznih prijavnih obrazcih (uporaba napačnih obrazcev),
  • ni bila pravilno napisana (na prijavnici manjkajo podatki ali ni motivacijskega pisma)
  • ni lastnoročno (natipkano ime ni dovolj!) podpisana s strani odgovorne osebe-prijavitelja.

Ocenjevalni postopek:

Merila izbora udeležencev so naslednja: Upoštevale se bodo pravilno izpolnjene prijavnice ter motivacijsko pismo, ki ni daljše od 1 tipkane strani, pri minimalni velikosti črk 12. Rezultati bodo objavljeni na spletni strani ZTVS (www.slovenija-vodniki.si ter www.lill.si) . Komisija bo predelala vsako prijavo, ki izpolnjuje pogoje upravičenosti (vsebinske in tehnične pogoje prijave) z ocenjevanjem dveh ocenjevalcev. Izbrane za izobraževanje bodo tiste pravilno izpolnjene prijave, ki bodo ocenjevalca v motivacijskem pismu prepričale, da je bodoči udeleženec izobraževanja pripravljen aktivno sodelovati v celotnem projektu, katerega del je tudi praktično usposabljanje v tujini.

Izbor udeležencev:

Komisija bo objavila prednostni in rezervni seznam prijavljenih udeležencev.

Na prednostni seznam bo uvrščenih 12 oseb, ki še niso sodelovale v projektu usposabljanja turističnih vodnikov in/ali spremljevalcev. Med izbranimi bosta minimalno 2 brezposelni osebi. Tem osebam bo OKVIRNO določena država usposabljanja. Te osebe se bodo morale udeležiti poldnevnega pripravljalnega seminarja, ki bo med 18.7. in 24.7.2013.

Na rezervni seznam se bodo uvrstili ostali prijavljeni udeleženci, ki bodo nadomestili udeležence iz prednostnega seznama, v kolikor bo to potrebno. Na rezervni seznam bodo avtomatično uvrščeni tudi tisti prijavljeni udeleženci, ki so že delno ali v celoti sodelovali pri lanskoletnem podobnem projektu usposabljanja turističnih vodnikov in spremljevalcev.

Glede na izkušnje pričakujemo veliko zamenjav udeležencev. Zato je za osebe, ki bodo naknadno izbrane iz rezervnega seznama predviden obvezni pripravljalni seminar v jesenskih mesecih.